NAWROTANKA ubiera ludzi i ich domy w niebo. Nawraca Pięknem w codzienności.

Szukaj

historia marki NAWROTANKA


Skąd ta nazwa i kim jest Anka?

Marzenie o marce tekstylnej było że mną od dawna, w sumie w liceum wybrałam taki kierunek studiów i dlatego jestem w Łodzi, bo chciałam tworzyć kolorowe ubrania z nadrukiem. Zmierzenie się ze stylem żurnalowych rysunków, na których modelka jest 1/3 wyższa niż normalna kobieta a proporcja długości jej nóg do tułowia jest wymyślona jak Barbie, zniechęciło mnie na kilka lat do projektowania mody. Nie chce wymyślać ubrań, których nie da się nosić ani improwizować jak ma wyglądać ta sukienka kiedy realnym kobietom brakuje pół metra nóg tych rysunkowych. Modelki plus size udowadniają, że można wyglądać dobrze niezależnie od rozmiaru - uśmiech i radość w oczach dodają +500 do urody. Moje motto to „Nawracam rzeczywistość, by miała więcej kolorów i fantazji na codzień”. Chcę poprzez przedmioty codziennego użytku dawać radość, przywracać nadzieję i skłonić do refleksji przypominając o poszukiwaniu własnej kobiecości poprzez kontemplację prawdziwego Piękna.

Czy marka to ja?

NAWROTANKA powstała z potrzeby serca.
Zawiera moje nazwisko, historię, twarz w logo, jest wynikiem mojej pracy, kreatywności i przemyśleń. Ale to nie tylko ja, ale też WY.

Ja jestem odpowiedzialna za projekty i ogarnięcie wszystkiego produkcyjnie. Marketing, wizerunek i to wszystko co tutaj widzicie. Staram się, żeby było spójnie, daje swoje talenty. Współpracuje z innymi - z drukarniami, które mają sprzęt kolorujący tkaniny i papier czy szwalniami, ktore uszyją zdecydowanie ładniej niż ja. Na razie to ja pakuję i wysyłam wasze zamówienia, doradzam i jestem taka Panią od wszystkiego. Ale wiem, że wkrótce nadejdzie taki moment, że mój zespół się powiększy, bo jestem człowiekiem, który potrzebuje jak wszyscy czasu na odpoczynek, na życie prywatne, nawet jeśli praca połączona z pasją mocno wciąga.

CZY PIĘKNO ZBAWI ŚWIAT?

Długo toczyłam walkę z krytykiem wewnętrznym, czy warto jest robić coś tak "prostego" jak nadruki na ubrania. I to jeszcze w kwiatki. Wydaje się banalne, bez znaczenia, świata nie uratuje.

A jednak przez ostatnie lata, coraz bardziej dojrzewam do tego, że te małe oddolne działania mają sens, że jesteśmy taką połączną strefą wpływów.

Ma znaczenie, że nie biorę plastikowych reklamówek kupując warzywa - to nawet da się fizycznie zobaczyć ile mniej śmieci mam w pojemniku. Ma znaczenie, że wybiorę się po baterie do małego sklepiku rowerowego, bo dokładam swoją cegiełkę do przetrwania tego miejsca. Zimną woda spod prysznica podleję kwiatki w mieszkaniu itd. I jeśli podobnie zrobi tysiąc osób to zmiana będzie większa.

I tak samo z ubraniami - noszenie wygodnych i kolorowych sukienek daje mi wielką radość każdego dnia. Myślę, że tysiąc radosnych kobiet, które nie zamartwiają się swoimi kompleksami a czują się piękne wpływa na atmosferę w ich rodzinach - stosunku do mężów, dzieci, przyjaciół, podejmowanych codziennie wyzwań w pracy.

Uśmiech, poczucie wyjątkowej wartości jaką w sobie nosimy, radość ubrania w niebo, satysfakcja z bycia taką żywa świątynia stworzenia i Piękna jakie Bóg złożył w każdej z nas. Zamiast się ukrywać, pokażmy to wewnętrzne światło.

Chcę, by nazwa NAWROTANKA nie była kojarzona tylko i wyłącznie z moim nazwiskiem i ewentualnym szukaniem jakiejś Anki, której nie ma. Jesteście WY i efekt domina przez codzienną inspirację Pięknem.

Jestem ciekawa do czego ty osobiście się NAWRACASZ dzięki mojej działalności. Napisz czego szukasz w moim sklepie, co cię ciekawi/porusza jak czytasz posty, jakie cechy produktów są dla ciebie ważne/wyjątkowe, że chcesz je mieć i polecać innym? Do czego Cię nawracam?

A tutaj zdradzam kulisy nazwy mojej marki.

NAWROTANKA z jednej strony nawiązuje po prostu do mojego nazwiska. I można by uznać, że nic więcej się za tym nie kryje. Ale tak naprawdę jest drugie dno. Mieści się tam moja osobista historia nawrócenia i przyjaźni.

W tej nazwie jest zapisane wspomnienie niezwykłych przyjaźni z czasów studenckich, czasów gdy mieszkałam z niezwykle pięknymi dziewczynami, które pokazywały mi normalną codzienność chrześcijanki. Takiej która realizuje swoje artystyczne pasje i pragnienia podróży. Która po poznaniu Boga zmienia się jednocześnie pozostając sobą.
Jest to historia przyjaźni akceptującej i kochającej czarną owcę i cierpliwie towarzyszącej.
Mieszkałyśmy przy ul. NAWROT w Łodzi i ja zostałam "mianowana" trochę dla żartu taka "przełożoną zakonu" Nawrotanek (nazwisko miałam idealne i sprawiedliwy przydział bez zasług jako jedynej niewierzącej wśród ponawracanych lokatorek, które organizowały domowe spotkania modlitewne dla młodych twórców).
Nawrotanki są nadal moimi wspaniałymi przyjaciółkami, niesamowitymi kobietami - spełnionymi malarkami/projektantkami/artystkami/ilustratorkami i jednocześnie matkami (duchowymi lub biologicznymi). Niektóre nadal mieszkają w Łodzi i okolicach, inne krążą po świecie. Teraz to grono mieści więcej ludzi niż pierwotnie.

Nawrotanki to przyjaciółki kochające Boga w zachowaniu swej niestandardowej osobowości, każda Piękna ze swoją historia poznania Stwórcy, samej siebie, swojej drogi twórczej. Dziękuję że jesteście w moim sercu i kibicujecie rozwojowi mojej marki.

Tak więc moja misją jako nawrotanki jest wracać ciągle do Źródła, a tworząc przedmioty codziennego użytku kochać i przypominać o Jego miłości w nienachalny sposób. Bo wg mnie wiara rodzi się z przyjaźni i zachwytu Pięknem. Chciałabym was zaprosić do tego grona.

Aby było jasne - nie chcę nikogo nawracać przemocą. Myślę, że Bóg też nie chce takiej relacji. Po prostu tworzę rzeczy mówiące o Jego Pięknie i Miłości, ale bez pompy, zadęcia i dosłowności schematu, który się nam zakorzenił w głowach w haśle "chrześcijanin".

Nie uważam też, że wierzący są lepsi bo wierzą, ani że Boga nie ma, jeśli ktoś w Niego nie wierzy. (Tak jak Ziemia nie robi się płaska od teorii spiskowych.) Myślę, że Bóg kocha każdego i chce wydobyć z niego Piękno.

Ja tym Pięknem, które poznaję chciałabym się dzielić bez podziałów na wierzący - niewierzący. Zaszczytem będzie dla mnie podkreślająca swoją urodę katoliczka (przełamująca stereotyp zaniedbanej oazowiczki) jak i ateistka. Myślę, że obie mają wrażliwość i głębię wewnętrzną. Każdą z nich będzie otulać moja intencja robienia dobra z Nim. Stąd na moich metkach napis "WYPRODUKOWANO W POLSCE WE WSPÓŁPRACY Z DUCHEM ŚWIĘTYM"

IDEA I MOTYWACJA

Celem mojego przedsięwzięcia jest rozwinięcie multidyscyplinarnej marki projektowej NAWROTANKA, bazując na własnym doświadczeniu i potrzebach rynku. Profil mojej działalności idealnie odzwierciedla charakter miasta, w którym tworzę. Łódź jest kolebką przemysłu odzieżowo-tekstylnego w Polsce oraz stolicą streetartu z prężnie rozwijającą się turystyką muralową. Od 8 lat maluję murale w województwie łódzkim (5 z nich jest na mapie łódzkiego streetartu UMŁ), pierwotnie współpracując z Fundacją Urban Forms, później samodzielnie koordynując i realizując autorskie projekty (m.in. cykl niebieskich ptaków dla dominikanów).

2 lata temu w ramach artystycznego stypendium Prezydent Miasta Łodzi powstał mural i kolekcja tekstylna „Oblicze Piękna” (w czasie pandemii wizerunek wystąpił w łódzkiej kampanii wiralowej „Jak przetrwać w czasie kwarantanny? jako 1 z 11 murali obiegł świat w dwujęzycznej wersji filmiku promowanego i udostępnianego w mediach społecznościowych). Po sukcesie medialnym i rozpoznawalności stworzonego wizerunku Maryi, kontynuowałam drogę do realizacji marzenia o własnej marce testując ją w formie działalności nierejestrowanej przez 1,5 roku. Powstały 4 autorskie kolekcje nadruków na torby, plecaki, poduszki, plakaty oraz tshirty i bluzy. Cały czas poszerzam ofertę produktów sprawdzając zainteresowanie odbiorców na swoich fanpagach marki (fb, istagram). W ubiegłym roku bez żadnych nakładów reklamowych osiągnęłam obrót 6-8tys. zł ze sprzedaży tekstyliów, robiąc to dorywczo. Zdecydowałam się poświęcić w pełni swój czas i nabyte kompetencje (12lat edukacji artystycznej, 6lat pracy jako VM i kostiumograf, 4lata zarządzania w NGO) w rozwój marki łączącej branże odzieżową z wnętrzarską i streeartową.

Chcę w pełni wykorzystać swój potencjał oferując klientom dopracowane i unikalne wzory, wygodne zakupy online w przystępnych cenach z możliwością odbioru osobistego w showroomie, designerskie produkty codziennego użytku zrealizowane w Polsce z naturalnych surowców zgodnie z duchem slow fashion. Po otrzymaniu dotacji planuję otworzyć własny sklep internetowy (z opcją odbioru osobistego w łódzkim showroomie) i oprócz dotychczasowej oferty basic wprowadzić do asortymentu kolekcję fullprint premium: sukienki, narzuty i chusty odszyte z zadrukowanych w całości tkanin, które zaprojektowałam w ostatnich miesiącach oraz ze względów wizerunkowych kontynuować malowanie murali. W przyszłości myślę o rozszerzeniu działalności o usługi projektowe oraz warsztaty tematyczne, które byłyby formą reklamy eksperckiej poszerzającej grono odbiorców. Klientami kolekcji odzieżowej fullprint byłyby głównie kobiety 25-45lat, natomiast kolekcja basic jest skierowana do kobiet, mężczyzn i dzieci. W przyszłości chciałabym rozszerzyć ofertę o produkty dedykowane dzieciom np. spódniczki i opaski z resztek materiałów w ten sam wzór co sukienki mamy oraz wzorzyste koszule męskie (jest to popularny trend nawet wśród klasycznych marek jak Vistula) i elementy biżuteryjne
będące uzupełnieniem stylizacji np. przypinki, zawieszki, wisiorki, spinki do mankietów a jednocześnie idealnym pomysłem na prezent.

KOLEKCJA ODZIEŻOWA składa się z 2 filarów: autorskich modeli ubrań fullprint PREMIUM uszytych od podstaw z zaprojektowanych przeze mnie wzorzystych tkanin (sukienki, spódnice, kimona dla kobiet) oraz kolekcji BASIC casualowe kroje z nadrukowaną autorską grafiką (bluzy, tshirty i longsleewy dla kobiet i mężczyzn oraz dzieci) realizowane na zamówienie klienta na gotowych półproduktach z możliwością personifikacji grafiki.

KOLEKCJA DLA DOMU to tekstylia uszyte od podstaw (narzuty, obrusy, poduszki, a w przyszłości pościele i zasłony) uzupełnione kolekcją plakatów, grafik i kartek oraz kalendarz ściennych.

KOLEKCJA AKCESORIÓW I DODATKÓW to uszyte od podstaw z tym samym motywem wzoru na tkaninie torby, plecaki, kosmetyczki oraz chusty, apaszki i poszetki.

Wszystkie produkty łączy ten sam motyw graficzny nadrukowanego wzoru, naturalne materiały
i lokalna produkcja.
Całość tworzy spójną kolorystyczne całość do ubrania siebie i swojego otoczenia w ulubiony motyw.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wybierz pierwszy produkt

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj